مقدمه

جهانی شدن تجارت، افزایش رقابت و کیفیت متنوع انتظارات مشتریان، صنایع مختلف را بر آن داشته تا برای رسیدن به حداکثر بهره وری، در پی استراتژی هایی باشند که حاصل آن کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت خدمات باشد، این هدف تنها با استفاده از فناوری های نوین و ایده های خلاقانه حاصل می شود. صنعت گردشگری و صنایع دستی که ظرفیت ایجاد درآمد ارزی و ایجاد اشتغال و بهبود خدمات اجتماعی را دارد، برای ورود به بازارهای جهانی نیاز ویژه ای به استفاده از فناوری های نوین و ایده های نو برای فروش صنایع دستی و جذب حداکثری گردشگران را دارد. این ماراتون فرصتی را برای شرکت کنندگان فراهم می کند تا در یک مسابقه علمی و عملیاتی نسبت به ارایه فناوری با محوریت برند، بسته بندی و طراحی در حوزه صنایع دستی اقدام کنند. در این ماراتون شرکت کنندگان فرصت دارند تا در مدت 12 ساعت نسبت به تکمیل ایده ها و فناوری های خود اقدام نمایند. در پایان مسابقه نیز، ایده فناورانه و فناوری تولید شده، مورد بررسی و داوری قرار می گیرد و تیم های برگزیده انتخاب می شوند. در نهایت به تیم های منتخب کمک می شود تا ایده های خود را مورد بهره برداری قرار دهند. امید است که با برگزاری این برنامه گام کوچکی در جهت توسعه فناوری در صنعت صنایع دستی، طراحی مدل کسب و کار در گردشگری، توسعه کسب و کارهای دیجیتال و نهایتا توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور برداشته شود.

محورهای جشنواره :

 برندیگ و فروش محصولات صنایع دستی با اولویت صنایع دستی زنجان (مس – چاقو – انگشتر – ملیله) استان زنجان
 بسته بندی صنایع دستی دستی
 طراحی خلاقانه محصولات در حوزه تولید صنایع دستی

هدف از برگزاری ماراتن

استفاده از فناوری های نوین و بروز در بسته بندی، برندینگ و طراحی صنعتی محصولات برای جذب گردشگر و افزایش فروش، جذب گردشگر و ایجاد بازار فروش محصولات صنایع دستی، کاهش هزینه ها، صرفه جویی در وقت، طراحی و شناسایی خلاقانه از ظرفیت های نهفته در گردشگری و صنایع دستی، استفاده از طراحی های خلاقانه برای طراحی و بسته بندی محصولات صنایع دستی، الکترونیک شدن فرایندهای صنعت گردشگری و صنایع دستی و ایجاد حلقه بازخورد از میزان استفاده کیفیت خدمات گردشگری از مهم ترین اهداف اجرای این ماراتن هستند. در کنار این اهداف دیگری نیز دنبال می شود که در ادامه ذکر شده است:
 تولید محتوای دیجیتال گردشگری
 بستر سازی تولید صنایع دستی بروز و مبتنی بر فناوری
 شکل گیری و توسعه ی اکوسیستم کارآفرینی در حوزه گردشگری با اولویت الکترونیک
 تقویت مراکز رشد فناوری و گردشگری با رویکرد توسعه گردشگری و صنایع دستی
 بازاریابی و بازار‌سازی شرکت‌ها مبتنی بر فناوری های صنعت صنایع دستی
 حمایت مادی، آموزشی و معنوی از شرکت‌های نوپای در حوزه گردشگری
 هدایت و حمایت از ایده ها به جهت تجاری سازی آن ها و ایجاد تسهیلات لازم برای ادامة فعالیت
 ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد کسب و کار حوزه فناوری های گردشگری
 حمایت از دانشجویان مستعد در زمینه کارآفرینی و گردشگری زنجان
 ایجاد بانکی از ایده های مرتبط با محورها
 جلب توجه سرمایه گذاران به ایده های ارائه شده در این زمینه و ایجاد زنجیره ای که افزایش اشتغال زایی، تولید، سود اجتماعی و مالی را توامان به همراه دارد.
 توسعه فضای تعامل، همفکری و خلاقیت حوزه گردشگری زنجان
 امکان ارتباط بین افراد خلاق، ایده پرداز و تولید کننده ، با نهادهای حاکمیتی وغیردولتی


شورای سیاست گذاری

محمد رسولی


مجتبی شهیدی


علیمحمدی


صفوی


اطاعتی


حمید سرائی



سخنرانان

نام فرد

مسئولیت فرد


نام فرد

مسئولیت فرد


نام فرد

مسئولیت فرد


نام فرد

مسئولیت فرد



مربیان






داوران

یحیی رحمتی

متخصص


وحید فرخی

متخصص فناوری


نور آقایی

متخصص گردشگری


دکتر کشاورز



تیم اجرایی

نام فرد

مسئولیت فرد


نام فرد

مسئولیت فرد


نام فرد

مسئولیت فرد


نام فرد

مسئولیت فرد


 


ثبت نام در ماراتن کارآفرینی صنایع دستی